wtorek, 16 stycznia 2018

Lekcja filmowa - zwiastuny do filmu "Demon" Marcina Wrony

Źródło filmu: www.youtube.com (oficjalny zwiastun filmu "Demon" M. Wrony)


Kolejne zwiastuny za nami! Dzisiaj, tj. 16.01.2018 r. w klasie 1 TZ pracowaliśmy ze zwiastunami do filmu "Demon" Marcina Wrony.


Lekcja filmowa - zwiastuny do filmu "Demon" M. Wrony


Dnia 16.01.2018 r. na lekcji wiedzy o kulturze obejrzeliśmy dwa zwiastuny do filmu "Demon" w reżyserii Marcina Wrony (2015) na motywach dramatu „Przylgnięcie” Piotra Rowickiego.Naszym zadaniem było porównanie dwóch zwiastunów:- oficjalnego polskiego,- promującego film na Toronto International Film Festiwal (Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Toronto).Akcja filmu rozgrywa się w czasach współczesnych, Głównym bohaterem jest Piotr (Pyton), który po przyjeździe do Polski (w małym miasteczku) zamierza ożenić się z Żanetą - siostrą swojego przyjaciela. Pyton chce przebudować stary dom, odziedziczony po dziadku Żanety. Dzień przed ślubem podczas wykopu koparką odkryto leżący w ziemi szkielet młodej kobiety, której duch w czasie wesela pojawia się wśród gości i wchodzi w ciało Pana Młodego. Piotr doznaje ataku epilepsji i zaczyna opowiadać historię dziewczyny w języku jidysz…W pierwszym zwiastunie, stwierdziliśmy, że panuje pogodna atmosfera, ludzie bawią się, świętując małżeństwo Piotra i Żanety. Muzyka jest wesoła, z czasem zmienia się, co powoduje rozwój złych wydarzeń - zaczynają się pojedyncze bójki, muzyka staje się coraz bardziej dynamiczna. Pod koniec doktorzy starają sie rozszyfrować, co dzieje się z panem młodym, po tych wydarzeniach muzyka cichnie.W drugim zwiastunie od początku panuje dynamiczna muzyka. Wesoły nastrój ukazany jest podczas uroczystej mszy zaślubin w kościele. Muzyka jest pogodna, aż do wybuchu, który „automatycznie” zmienia akcję i muzykę. Piotr zauważa tytułowego "Demona", po tym wydarzeniu zwiastun kończy się.Po obejrzeniu zwiastunów pracowaliśmy z kartami pracy, które pomogły nam w analizie filmu. Bez większego problemu poradziliśmy sobie z następującymi zadaniami: 1. Tytuł i reżyser. 2. Nagrody. 3. Czas i miejsce akcji filmu. 4. Horyzont oczekiwań - rozwój fabuły (O czym będzie film? Co się wydarzy?) - przy tym zadaniu zastanawialiśmy się nad niektórymi kwestiami: Co stanie się z Piotrem i Żanetą? Kto jest tytułowym "Demonem"? 5. Taktyka manipulacji językowej zastosowana w komentarzu werbalnym ( mówionym lub pisanym). Niestety, z tym poleceniem mieliśmy problem. Okazało się, że w warstwie werbalnej zwiastunów są 4 taktyki manipulacji językowej: kuszenie, zastraszanie, uwodzenie, prowokacja.Na pytanie - który ze zwiastunów bardziej przypadł nam do gustu i dlaczego? – stwierdziliśmy jednoznacznie, że drugi. Kilka uczennic odpowiedziało, że lepszy okazał się zwiastun przedstawiony w Toronto, gdyż muzyka w nim jest bardziej dynamiczna, akcje są bardziej tajemnicze, a przede wszystkim zwiastun pozostawia niedosyt.

Patrycja P., Magdalena S, klasa 1 TZ









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz