Warsztaty filmowe dla osób przygotowujących się do olimpiady
05.10.2018 r. Monika i Joanna z klasy 4 TZ uczestniczyły w warsztatach filmowych w Lublinie.
Dwie uczennice klasy 4 TZ: Monika i Joanna w dniu 05.10.2018 r. uczestniczyły w warsztatach
Filmoteki Szkolnej „Olimpiada. Weź to na warsztat” w Centrum Kultury w Lublinie.
Spotkanie miało na celu lepsze przygotowanie do III edycji Olimpiady Wiedzy o
Filmie i Komunikacji Społecznej, a także sprawdzenie i poszerzenie wiedzy
dotyczącej polskiego kina.
Tematem przewodnim tegorocznej III edycji
Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej jest „Literatura na ekranie:
adaptacje i przyliterackość filmu”.Dziewczęta ćwiczyły badawcze spojrzenie
na dzieła sztuki filmowej oraz artystyczne plakaty dostępnych w serwisie GAPLA.
Zajęcia prowadził Wędrujący Filmoznawca Filmoteki Szkolnej, który w ciekawy i
przede wszystkim rzeczowy sposób przekazał wiedzę o różnych aspektach polskiego
filmu.
Jednym z elementów warsztatów była zabawa
„Ostatnia litera”, mająca za zadanie pobudzić myślenie uczestników zajęć oraz zachęcić
ich do współpracy. Młodzi ludzie pracowali w kilku grupach, m. in. tworzyli mapy
myśli do wyrazu „adaptacja”, prezentowali swoje odpowiedzi na forum i porównali
z odpowiedziami innych uczestników. Nie obyło się również bez obejrzenia filmu
- współczesnej adaptacji filmowej dzieła literackiego – dramatu ,,Romeo i Julia”
Williama Shakespeare’a. Uczniowie rozwiązywali także quiz dotyczący znajomości
adaptacji filmowych znanych twórców, m.in. Andrzeja Wajdy („Popiół i diament”,
„Brzezina”, „Panny z Wilka”). Punktem kulminacyjnym spotkania okazało się
stworzenie storyboardów na podstawie fraszki „O doktorze Hiszpanie” Jana
Kochanowskiego. Dla utrudnienia scenopis obrazkowy musiał zostać przedstawiony
w jednym ze stylów muzycznych, który został wylosowany przez poszczególne grupy.
Warsztaty były bardzo interesujące i
bogate w merytoryczną wiedzę, a dziewczęta dowiedziały się wielu ciekawych
informacji przydatnych na Olimpiadzie.
J.G.,
M.N., A.S.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz